Vuggestue 0-2 år

I vuggestuen lægger vi stor vægt på nærvær, tryghed og omsorg. Der er genkendelighed i fast dagsrytme og kendte voksne.
Vi tilbyder god varieret kost. To dage om ugen får vi varm mad fra egen madmor.
Sprogstimulerende aktiviteter fylder meget hos os. Vi har fast sang og musik, læsekrog hvor vi kigger, snakker og læse i bøger. Vi arbejder med begreber, snuser til tal og figurer samt hygger med rim og remser. Vi bruger materiale kufferten fra Mary fondens "Fri for mobberi", Hvert barn har sin bamseven.
Vi ligge i naturskønne omgivelser. Børnene har rig mulighed for at få sanseoplevelser og motoriske udfordringer, på faste ture ud af huset og på legepladserne. Vuggestuen har både deres egen lille legeplads og  en større sammen med børnehaven.
Vi har fokus på læring gennem hele dagen med f.eks. kreative aktiviteter, temaer og daglige gøremål samt forskellige lege støttet af voksne og et miljø, hvor børnene kan se hvilke muligheder der er.
Som forældre kan I deltage alt efter behov. Ved opstart får I en folder med praktiske forhold. Vi har forældreråd og er med i skolebestyrelsen. I får måneds breve med stuens aktiviteter og sidst i juni får I en plan for de forældre aktiviteter, der er det kommende skoleår, f.eks. julearrangement, Bedsteforældredag sommerfest m.m. Vores styrkede pædagogiske læreplan samt evalueringer på denne hjemmeside.