Hverdagen

Her er en almindelig dagsrytme i vuggestuen, hvor der altid er opmærksomhed på barnets trivsel og udvikling:

6.00 - 7.30 er der morgenmad for både store og små børn. Vi har altid havregrød, havregryn og en hjemmebagt bolle (børnegrov) på bordet.

7.30 - 9.00 skal der være tid til at modtage børn og snakke med forældre. Der er derfor leg og aktiviteter der er afstemt med, at de voksne nogle gange bliver afbrudt. I vil tit kunne se en voksen der sidder på gulvet og holder sig i børnehøjde. Det gør vi bevidst for at give nærvær, god øjenkontakt og let adgang til omsorg.

9.00 - 9.30 spiser vi formiddagsmad, der ofte består at forskellig frugt, brød eller øllebrød. Der er madplan for ugen og som forældre er I velkomne til at se.

9.30 - 11.00 deler vi ofte børnene i små grupper med en voksen. Vi arbejder med forskellige spændende temaer i løbet af året, både traditioner som jul, påske og fastelavn og læreplanstemaer der bl.a. kan handle om natur og udeleg. Her kan vi fordybe os i underemner som f.eks. insekter, planter, vejret, fugle.

11.00 - 12.00 spiser vi frokost og børnene puttes til middagssøvn. Børnene har egen barnevogn med hjemmefra.

12.00 - 13.30 Vi kan have forskudt søvn når vi har små babyer, der sover formiddag og eftermiddag men ofte er det her personalet ordner praktiske og administrative ting, holder pause og en gang om ugen stuemøde.

13.30 - 15.00 er der frugt og brød eller grød på bordet og børnene spiser som de vågner. På aula kan forældre følge med i om barnet sover eller er vågnet.

15.00 - 16.30 er børnehave og vuggestue samlet i vuggestuen. Der hygges med spil, læsning eller anden leg, der giver plads til børn der skal hjem og forældre der skal snakkes med.